POWIADOMIENIE

Polpharma na swoich stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych (dalej łącznie: ” Witryna”) wykorzystuje pliki cookie oraz inne pokrewne technologie (dalej: „pliki cookie”). Samodzielne zarządzanie plikami cookie jest możliwe poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Jeżeli nie wyraża Pani/Pan zgody na zbieranie danych osobowych poprzez pliki cookie może Pani/Pan zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej lub opuścić Witrynę.

Korzystanie z Witryny bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza akceptację wykorzystywania przez Polpharma plików cookie. Akceptacja ustawień w przeglądarce internetowej oznacza wyrażenie zgody na profilowanie oparte na informacjach zawartych plikach cookie. W każdym czasie zgoda może zostać cofnięta. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Cookie.

Dobrowolnie i świadomie akceptuję warunki korzystania z witryny

Sposoby -- na stres

Sposoby -- na stres

Czujesz, że zjada Cię stres? masz problemy z którymi sobie nie radzisz? Opanuj stres i zobacz wszystko w lepszym świetle. Oto 10 sposobów na szybkie poprawienie nastroju.

Wsłuchaj się w rytm

Wsłuchaj się w rytm

Muzyka może uspokoić Twoje bicie serca oraz ukoić duszę. Kiedy sprawy przyjmują niepomyślny dla Ciebie obrót, puść swoją ulubioną spokojną muzykę, aby dostosować Twój rytm serca do jej spokojnego rytmu. Słuchaj, tak często i długo jak tylko możesz sobie na to pozwolić.

„Zresetuj się”

„Zresetuj się”

Zrób coś, co nie wymaga wiele myślenia, a może przynieść Ci satysfakcję. Posprzątaj mieszkanie, wyprasuj ubrania, wyczyść buty. Powtarzalny, jednostajny ruch wprowadza w lekki trans i nastawia mózg na autopilota.

Uruchom wyobraźnię

Uruchom wyobraźnię

Wizualizacja jest techniką relaksacyjną polegającą na odbyciu wyimaginowanej podróży do spokojnego miejsca. Podczas wizualizacji postaraj się zaangażować jak najwięcej zmysłów. Na przykład, jeśli wyobrażasz sobie, że jesteś nad brzegiem morza, postaraj się „usłyszeć” szum fal, krzyk mew, „poczuć” zapach lub smak morskiej wody i ciepło słońca na Twojej twarzy. Po prostu usiądź wygodnie w spokojnym pomieszczeniu i zamknij oczy…

Przytul kota

Przytul kota

Koty mają bezcenną właściwość, której nie posiadają inne zwierzęta, a jest nią mruczenie. Podczas badań okazało się, że koty domowe wytwarzają wibrujące mruczenie o niskiej częstotliwości, czyli od 25 do 150 herców. Kocie mruczenie niesie olbrzymi ładunek uzdrawiającej energii. Poprawia samopoczucie i wprawia w dobry, pogodny nastrój. Wywołuje u człowieka pozytywne stany emocjonalne, ponieważ kojarzy się ze spokojem, przytulnością, wyciszeniem. Tym samym staje się naturalną terapią.

Wyrzuć to z siebie

Wyrzuć to z siebie

Jeśli czujesz, że negatywne emocje gromadzą się w Tobie w niebezpiecznej ilości, daj im ujście w kontrolowany sposób. Znajdź ustronne miejsce i krzycz. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na głośne odstresowanie, miej przy sobie coś miękkiego, co w razie potrzeby możesz mocno ściskać. Takim „odstresowiaczem” może być np. przebita piłeczka tenisowa.

Zmień nastawienie

Zmień nastawienie

Stare tybetańskie przysłowie mówi: „ Jeśli masz problem, który da się rozwiązać, to czym się martwić? A jeśli masz problem, którego nie da się rozwiązać, to czym się martwić?”. Zmień nastawienie. Naucz się nie przejmować sytuacjami, na które nie masz wpływu. Po prostu pozwól sprawom się toczyć. Zdaj sobie sprawę, że przejmowanie się zachowaniami wszystkich osób dookoła jest najprostszą drogą do samozniszczenia.

Bierz przykład z innych kultur

Bierz przykład z innych kultur

Tai Chi i hatha-joga to znane starożytne azjatyckie „techniki” pomagające radzić sobie ze stresem. Tai Chi jest wewnętrznym stylem kung-fu, jednak miliony ludzi na całym świecie ćwiczy formy Tai Chi dla gimnastyki i medytacji. Płynne powolne ruchy pozwalają skupić uwagę na swoim ciele, a nie na myślach. Podobnie hatha-joga to ścieżka jogi zwracająca główną uwagę na praktyki fizyczne i oddechowe. Jedna z zasad jogi brzmi – ciało i umysł są ze sobą powiązane. Doskonaląc ciało, doskonalisz umysł.

Zmęcz się

Zmęcz się

Nie jest żadną tajemnicą, że wysiłek fizyczny poprawia nasze samopoczucie. Pod wpływem aktywności nasz mózg produkuje endorfiny – naturalny hormon szczęścia. Kiedy czujesz się zestresowany, zafunduj sobie wysiłek fizyczny. Jego intensywność dostosuje do własnych możliwości. Specjaliści z Uniwersytetu w Missouri twierdzą, że 33 minuty intensywnego wysiłku pomaga obniżyć poziom stresu bardziej niż tradycyjny, umiarkowany spacer. Regularny wysiłek powoduje, że nasz organizm uzależnia się od porcji wydzielanych endorfin, ale ze wszystkich uzależnień, to chyba jedyne o pozytywnym wpływie na zdrowie i samopoczucie.

Oddychaj prawidłowo

Oddychaj prawidłowo

Techniki relaksacyjne zwykle oparte są na poprawnym, spokojnym oddychaniu. Spokojne i regularne wdechy i wydechy pomagają w uspokojeniu. Jak to zrobić prawidłowo?
 

  • Napełnij całe płuca powietrzem, bez zbędnego wysiłku. Wyobraź sobie, że napełnisz butelkę, i że Twoje płuca wypełniają się tak jak ona, od dołu.
  • Nabieraj powietrza przez nos, a wydychaj przez usta.
  • Nabieraj powietrza powoli licząc od 1 do 5 (nie przejmuj się, jeśli nie uda Ci się tego zrobić za pierwszym razem).
  • Nie robiąc przerwy, zacznij powoli wydychać powietrze licząc powoli od 1 do 5. Nie wypychaj powietrza z płuc – pozwól, aby wypływało samo.
  • Powtarzaj, aż poczujesz się zrelaksowany. Oddychaj bez przerw lub wstrzymywania oddechu.
  • Ćwicz oddychanie 2-3 razy dziennie po 3-5 minut (lub zawsze, gdy czujesz się zestresowany)
Zrób szybki masaż mięśni głębokich

Zrób szybki masaż mięśni głębokich

Zrelaksowane ciało to zrelaksowany umysł. Szybki masaż mięśni głębokich może przyczynić się do odprężenia umysłu. Wystarczy 20 minut ćwiczeń.

 

  • Twarz: zmarszcz brwi, a następnie rozluźnij je.
  • Szyja: delikatnie pochyl głowę do przodu, a następnie powoli staraj się dotknąć podbródkiem klatki piersiowej, potem powoli podnieś głowę.
  • Podciągnij ramiona w kierunku uszu (jak przy wzruszaniu ramionami), a następnie pociągnij je w dół.
  • Nogi: wyprostuj nogi przed siebie jak tylko możesz najbardziej, a następnie pociągnij je do ciała zginając w kolanach, potem rozluźnij.
  • Nadgarstki i dłonie: zegnij nadgarstki ku górze, mocno rozchyl palce dłoni, następnie rozluźnij dłoń.

Pamiętaj, że skuteczne techniki relaksacyjne to umiejętność. Nie zawsze mogą Ci pomagać od początku, ale w miarę ćwiczeń nauczysz się jak szybko I efektywnie minimalizować stres. Bądź cierpliwy – nie pozwól, aby Twoje ćwiczenia relaksacyjne stały się dla Ciebie kolejnym powodem do stresu. Pamiętaj też o tym, że nie ma jednej, uniwersalnej techniki, która pomaga wszystkim. Znajdź najbardziej odpowiednią dla siebie!

Logo Herbapol promocja we wspólpracy z